خودروخودرو تصادفی

خرید خودرو تصادفی؟ (قسمت دوم)

در خرید خودرو تصادفی باید به این نکته توجه کرد که به هر حال این خودروها دارای تصادف بوده و از لحاظ رنگ شدگی بدنه نباید حساسیت به خرج داد، البته این عبارت به این معنا نیست که تعمیرات بدنه به خوبی شکل نگرفته باشد، اما آنچه که در این قبیل خودروها بسیار اهمیت دارد، سلامت فنی این خودرو­ها می­باشد که در صورت عدم سلامت فنی، تا مدتها درگیر مراجعه به تعمیرگاه به دلایل مختلف مانند مشکل در جلوبندی خودرو، انحراف خودرو، مشکلات موتوری و … خواهید بود.

کارشناس خودروی تصادفی باید توانایی تصور حدودی نحوه تصادف خودرو بر اساس تعمیرات انجام شده را داشته باشد تا متناسب با آن خرید خودرو را به مصرف کننده توصیه کند.

در بین خودروهای تصادفی، خودروهایی که از کناره ­ها یا از پشت تصادف کرده‌­اند و یا چپ کرده‌اند، با توجه به نخوردن ضربه به موتور خودرو و سالم بودن شاسی جلو و عقب در برخی موارد، گزینه مناسبی برای خرید و فروش می‌­باشند.

در انتهای همین مقاله چند تصویر از خودروهای تصادفی که مناسب خرید و تعمیر و نگهداری می‌­­باشند به شما نمایش می­ دهیم.

نکته بسیار مهم در بحث خرید خودرو تصادفی تعمیر شده، بحث دقت به نحوه تعمیر و عدم تعویض بخشی از شاسی خودرو یا اصطلاحا دقت در دو تکه نبودن خودرو می‌­باشد که این امر باعث کاهش استحکام خودرو در تصادفات احتمالی شده و همچنین از نظر قانونی این خودروها قابلیت شماره گذاری ندارند و تنها در صورت تعویض قانونی اتاق خودرو و ثبت شماره اتاق جدید امکان تعویض پلاک خواهند داشت.

برخی دیگر از خودروهای تصادفی ممکن است بر اثر تصادف شدید، امکان و قابلیت بازسازی نداشته باشند و در این حال خودرو باید تعویض اتاق گردد و نیاز به خرید اتاق تایید شده داشته و باید بعد از اخذ مجوز تعویض اتاق از راهنمایی و رانندگی اقدام به تعویض اتاق و سپس ثبت شماره شاسی و اتاق جدید در سند خودرو گردد. این خودروها نیز در مدل­‌های بالاتر اختلاف قیمتی حداقل 15 تا 20 درصدی با خودروهای هم مدل خود داشته و به این دلیل جزو گزینه­ های بسیار مناسب جهت خرید و فروش محسوب می­‌شوند.

یکی دیگر از این قبیل خودروها، خودرویی می­‌باشد که تعویض موتور انجام داده باشد که این امر ممکن است به دلایل مختلف اتفاق افتاده باشد مانند ترکیدن بلوک سیلندر خودرو و خب در این حالت نیز ابتدا باید از پلیس راهور اخذ مجوز کرده و سپس اقدام به تعویض موتور با شماره موتور معتبر در مراکز و نمایندگی ­های مخصوص انجام داد و پس از ثبت شماره موتور جدید در سند خودرو اقدام به استفاده از خودرو نمایند.این خودروها با توجه به تغییر کامل موتور در صورت صحت سیستم برقی و سایر قسمت­‌های فنی، گزینه مناسبی برای خرید می‌­باشند و همچنین افت قیمت این قبیل خودروها در خرید و فروش، کمتر از سایر نمونه­‌های خودروهای تصادفی می‌­باشد.

به طور کل خرید خودرو تصادفی موردی بوده که در بسیاری از موارد توسط فروشندگان خودرو، خرید و فروش می­‌شود و در بسیاری از موارد نیز خریدار تصوری نسبت به تصادف خودرو ندارد و با عناوین مختلف مانند افتادن وسیله روی سقف خودرو و یا آفتاب سوختگی و … توسط برخی فروشندگان بی انصاف، با قیمت‌هایی نزدیک به قیمت خودرو سالم به خریدار فروخته می‌­شود در حالی که اختلاف قیمتی این خودروهای با خودروهای هم مدل خود حدود 15 درصد و در مواردی بیشتر نیز می‌­باشد.

گفتن این نکته نیز خالی از لطف نمی‌­باشد که اگر تمایل دارید تا با رقم بسیار مناسب تری خودروی اینچنینی تهیه کنید و اگر عجله‌ای در خرید خودرو ندارید، با خرید خودرو تصادفی و تعمیر آن به سلیقه خودتان، با مبلغی بسیار کمتر از آنچه تصور می­‌کنید، امکان تهیه خودرو خواهید داشت و با خیال راحت میتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. فرض کنید با مبلغ 270 میلیون تومان به جای خرید یک پژو پارس مدل 96 میتواند یک عدد ساندرو مدل 97 استفاده کنید که شاسی و تمام ارکان اصلی این خودرو سالم باشد و حتی از آن بالاتر، فقط بخشی از خودرو نیاز به تعمیر داشته باشد و خیلی سریع بتوان آن را تعمیر و استفاده کرد.قطعا امنیت و کیفیت رنو ساندرو با پژو پارس قابل قیاس نبوده و نیست.

اگر این سوال برای شما ایجاد شده که چطور می­توان با این مبلغ همچین خودرویی سوار شد، منتظر بخش بعدی این مقاله باشید.

با تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید.با ما همراه باشید تا در این زمینه راهنمایی­ های بیشتری به شما ارائه دهیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا