خودرو

ماشین‌های ایمن 400 تا 600 میلیونی!

 

خرید ماشین‌های ایمن با رنج قیمت مناسب می‌­تواند برای خریداران پرچالش باشد و دراین بین تنوع خودروها باعث سردرگمی خریداران می‌­­­شود. یکی از ملاک‌های مهم برای مصرف‌کنندگان خودرو، ایمنی ماشین است تا علاوه بر کاهش آسیب‌­های جسمی هنگام تصادف، صدمه وارده به بدنه خودرو نیز حداقل شود؛ بنابراین قصد داریم خودروهای مناسب برای بودجه 400 تا 600 میلیونی که ایمنی خوبی دارند و  برای خریداران هم کارآمد باشد را معرفی کنیم.

1. ماشین‌های ایمن ال 90 (L90) و رنو تندر

 در رنج قیمت ذکر شده، این دو خودرو جزو بهترین و مستحکم‌ترین خودروها محسوب می‌­شوند. در هنگام رخداد تصادفات، احتمال جمع شدن خودرو تا نیمه اول آن وجود دارد؛ اما بااین‌حال تندر 90 می‌تواند ایمنی قابل قبولی را برای سرنشینان خود فراهم کند.

باید در نظر داشت که نیمه میانی و پشتی این دو خودرو تاحد زیادی از تصادف مصون هستند و این ویژگی موجب برتری این دو خودرو نسبت به رقبای آنها شده است. چرا که دامنه آسیب بسیاری از خودروها تا قسمت پشتی نیز می­‌رسد که می­‌تواند برای سرنشینان خودرو بسیار خطرناک و آسیب‌­زا باشد.

2. ایمنی دو ماشین پژو 206 و پژو 207

نسخه فرانسوی پژو 206 توانسته در تست تصادف امتیاز خوب 25 را کسب کند. البته نسخه داخلی این خودرو با نسخه خارجی آن متفاوت است اما از لحاظ آماری توانسته تا حد زیادی خود را ثابت کند. پژو 206 توانسته در تصادفات جاده­‌ای آمار نسبتا خوبی از خود بجا بگذارد و تنها دو درصد از مرگ و میر ناشی از این تصادفات را به خود اختصاص داده است.

خودرو پژو 207 هم از نظر ایمنی امتیاز قابل قبولی را کسب کرده است.

این دو مورد از نظر كيفيت، قدرت و بروز بودن پلتفرم جزو گزينه‌هاي قابل خریداری هستند. این پلتفرم در بحث انتقال ضربه به نقاط مشخص و کنترل شده خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد.

3. ایمنی خودرو رانا

یکی از برترین ویژگی­‌های رانا، ایمنی آن است. ایمنی رانا در عملکرد دینامیکی که ایمنی عابر پیاده در تصادفات احتمالی را محیا می­کند، موفق عمل کرده است. همچنین این خودرو در زمینه ایمنی سرنشینان نیز حرفی برای گفتن دارد و توانسته نتیجه خوبی را به نسبت خودروهای داخلی به دست آورد.

4. ماشین‌های ایمن دنا و سمند سورن

این دو ماشین نسبت به پیشنهادهای قبلی ساختار به روزتری دارند. سیستم ایمنی دنا نسبت به خودروهای داخلی عملکرد بهتری دارد و ترمزهای آن قوی­‌ترین ویژگی برای ایمنی این خودرو است. همچنین دنا از لحاظ امنیتی نیز دارای امکانات قابل قبولی است که باعث می‌­شود در هنگام تصادف احتمالی، کمترین آسیب و صدمه به بدنه خودرو وارد شود.

5. ایمنی ماشین مزدا 323 اتومات

این خودرو از لحاظ ایمنی نمره قابل قبولی را از مرکز IIHS دریافت کرده است که باعث شده آن را در این لیست قرار دهیم. البته لازم به ذکر است که مدل‌های پایین‌­تر این خودرو اتومات (مدل 1386) را می­‌توان در رنج قیمت ذکر شده، معرفی کرد.

کدام ماشین‌ها ایمنی قابل قبولی ندارند؟

در ادامه به این موضوع اشاره می­‌کنیم که برخی از خودروهای مطرح در بازار وجود دارند که در این رنج قیمت نیز خرید و فروش می‌­شوند، اما از نظر ایمنی در وضعیت قابل قبولی قرار ندارند. چند نمونه از این خودروها عبارت‌اند از:

1. ایمنی پژو پارس و پژو 405 (تمام مدل­‌ها)

بدنه تمام مدل‌­های تولیدی پژو پارس و 405 از لحاظ ایمنی مناسب نیستند. بخصوص برخی قسمت­‌های این دو خودرو بسیار آسیب­‌پذیرند و درصورت واژگونی خودرو و تصادف آن به‌راحتی آسیب می­‌بینند.

2. ایمنی ماشین زانتیا

نقطه قوت زانتیا این است که توانسته در تست گوزن (که معیاری برای اندازه‌گیری ثبات و پایداری خودرو در مقابل انحراف و چپ شدن آن، در زمان تغییر ناگهانی مسیر است)، امتیاز بالایی را کسب کند. اما همان‌گونه که بالاتر نیز اشاره کردیم، برخی اتومبیل‌­ها در تصادفات شعاع تخریب گسترده‌­ای دارند و ممکن است این آسیب تا قسمت‌­های میانی و پشت ماشین نیز برسد. زانتیا از جمله این خودروهاست که در این مورد ایمنی بسیار پایینی از خود نشان داده و قدرت تخریب بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا