خودرو

خرید بهترین ماشین در رنج قیمت 600 تا 800 میلیون

یکی از مهم‌­ترین ملاک‌هایی که مصرف‌کنندگان هنگام انتخاب ماشین در نظر می‌­گیرند ایمنی ماشین است.

در مقاله قبلی ماشین‌های ایمن 400 تا 600 میلیون داخلی و خارجی را از لحاظ ایمنی بدنه مقایسه کردیم و بهترین آنها را در این رنج قیمت معرفی کردیم. در این مقاله می‌خواهیم خرید بهترین ماشین تا 800 میلیون را از نظر سطح ایمنی مقایسه کنیم.

1. بررسی تارا اتوماتیک آپشنال

در رنج قیمت تا 800 میلیون تومن قطعا تارا اتوماتیک آپشنال با استانداردهای 85 گانه، موتورTU5 و گیربکس 6 سرعته اتومات، خودروی بسیار ایمن و مناسبی برای خرید است.

در بین خودروهای ایرانی، تارا اولین خودرویی است که از تکنولوژی جدید کنترل پایداری الکترونیکی بهره می­‌برد و همین موضوع باعث شده در زمینه ایمنی بتواند رتبه خوبی را کسب کرده و نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی رتبه بالاتری داشته باشد.

2. بررسی دنا پلاس توربو شارژ اتومات

ماشین نسبتا پر هوادار ایرانی با موتور EF7 توربو شارژ و گیربکس ۶سرعته اتومات، در تصادفات و دفع ضربه و نقاط استراتژیک دفع ضربه جزو خودروهای بروز و ایمنی است که در کشور تولید می‌­شود.

این خودرو دارای 4 کیسه هوا، سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز اتوماتیک بهره می‌­برد. همچنین ترمزهای عقب و جلوی این خودرو از نوع دیسکی است. در واقع از لحاظ ایمنی دنا توربو اتومات را می‌­توان در صدر خودروهای ایرانی قرار داد.

3. مشخصات شاهین سایپا

شاهین نسبت به تارا و دنا پلاس موتور ضعیف­‌تری دارد و به‌ تبع آن شاهد استقبال کمتری شده است. همین موضوع باعث شده که بتوان این خودرو را با قیمت پایین­‌تری خریداری کرد.

شرکت سایپا برای اثبات قدرت ایمنی شاهین، پا از چارچوب‌­های داخلی فراتر گذاشت و تست‌­های تصادف یوروانکپ را در خارج از کشور انجام داده است. این تست‌­ها شامل تصادف از بغل و روبرو بوده است که توانسته نمره قابل قبولی را از این تست‌­ها کسب کند.

بنابراین، خودروی شاهین از نظر آپشن و استحکام بدنه جزو معدود خودروهای داخلی است که توانسته گواهی یوروانکپ را دریافت کند. همچنین شرکت سایپا ویدئوهای تست تصادف این خودرو را منتشر کرده است.

4. هایما S5 چگونه ماشینی است؟

این خودرو توسط مؤسسه تست تصادف چین مورد آزمایش قرار گرفته است و به دلیل وجود بدنه محکم، 6 کیسه هوا، ترمز ضد قفل، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP و قطع خودکار سوخت و باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف توانسته هر 5 ستاره این تست را کسب کرده و به‌عنوان یک خودروی کاملا ایمن شناخته شود.

خودرو هایما S5 این 5 ستاره را مدیون امکانات ایمنی خود است و توانسته بهتر بودن خود را نسبت به رقبا در سال 2012 نشان دهد. 5 ستاره ایمنی بهترین نتیجه‌­ای است که هایما S5 در سال 2012 در یک تست استاندارد به دست آورده تا خاص بودن و بهتر بودن خود را به رخ رقیبان بکشد.

5. مشخصات چری تیگو 7

خودرو چری تیگو 7 ساخت چین را نیز می‌توان در دسته ایمن­‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران دانست. این خودرو محکم‌ترین بدنه را در میان هم‌رده‌های خود دارد و تجهیزات ایمنی شامل سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها، سیستم هشدار خروج از جاده است.

دوربین 360 درجه چری تیگو این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کل محیط اطراف را در نظر داشته باشید. چراغ مه شکن هوشمند موجود در این خودرو با هر چرخش فرمان، به‌صورت خودکار روشن شده و میدان دید راننده را روشن می‌کند. این مدل چری از ثبات و تعادل بسیار خوبی برخوردار است و به‌خوبی بر روی زمین قرار می‌گیرد. کمپانی سازنده برای این خودرو 6 عدد ایربگ در نظر گرفته تا در تصادفات کمترین خطر سرنشینان را تهدید کند. تیگو 7 بالاترین سطح ایمنی موسسه چینی C-NCAP را در سال 2015 میلادی دریافت کند.

همچنین چری تیگو 7 جزو اولین خودروهایی است که تست ایمنی برخورد از عقب را انجام داده و مقاومت سپر عقب را نیز مورد بررسی قرار داده است.

این تصویر تست تصادف از پشت خودرو چری تیگو 7 را نشان می دهد که خودرو قرمز تیگو 7 پشت یک کامیون ایستاد و خودرو ابی تیگو 7 از پشت تصادف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا