خودرو

بررسی خودروهای 800 میلیون تا 1 میلیارد تومان

در آخرین بخش از راهنمای خرید خودروهای ایمن به بررسی بهترین خودروهای 800 میلیون تا 1 میلیارد می­‌پردازیم.

این لیست شامل خودروهای خارجی  و کارکرده در این رنج قیمت است که نسبت به خودروهای هم قیمت بازار داخلی، مزایای بالایی دارند.

در دو مقاله قبلی به خرید بهترین ماشین تا 800 میلیون و خرید ماشین ایمن 400 تا 600 میلیون تومان موجود در بازار ایران اشاره کرده و ایمنی و شرایط آنها را بررسی نمودیم.

1. مزدا 3 نیو هاچ‌­بک

در رنج قیمت ذکر شده قطعا امن‌­ترین و شاید کم استهلاک‌­ترین ماشینی که معرفی می­‌کنیم مزدا 3 هاچ‌­بک است.

این ماشین از سال 89  تا 91 در ایران مونتاژ شده است که نسخه هاچ‌­بک مزدا نیو است و در دو تیپ 1 و 3 ارائه شده است. تفاوت این دو تیپ در وجود آپشن‌­هایی مانند سان‌­روف، صندلی چرم، گرم‌­کن و سردکن صندلی است که باعث مزیت تیپ 3 شده است.

مزدا 3 نیو هاچ‌­بک دارای 6 ایربگ شامل ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ پرده‌­ای، ایربگ جانبی جلو و پشت سری فعال است. این خودرو که توانسته 5 ستاره ایمنی یورو انکپ را دریافت کند، با وجود ایموبلایزر و سیستم قفل دوبل نیز توانسته ایمنی خود را در برابر سرقت افزایش دهد.

2. بررسی رنو مگان

نسخه‌های وارداتی رنو مگان بین سال‌های 2005 تا 2007 وارد کشور شد و پس از آن به مدت 6 سال (تا سال 91) توسط پارس خودرو در ایران مونتاژ شده است.

این ماشین شامل دو نسخه دنده‌ای و اتومات است. رنو مگان در زمان عرضه‌­اش در اروپا جزو ماشین‌های ایمن شناخته شده بود. رنو مگان اتومات با 4 دنده و کارکرد زیر 100 هزار کیلومتر می‌­تواند جزو گزینه‌­های مناسب در این رنج قیمتی باشد.

سیستم ایمنی این خودرو شامل ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم هشدار کمبود فشار تایر (TPMS) است.

3. مشخصات سوزوکی گرند ویتارا دنده‌ای

از لحاظ ایمنی، این خودرو 4 ستاره ایمنی خودرو از موسسه یورو انکاپ دارد. کیسه­‌های هوای سرنشینان جلو شامل کیسه­‌های هوای جلو جانبی و پرده­‌ای و برای سرنشینان عقب شامل کیسه هوای پرده‌­ای است.

از دیگر امکانات این ماشین می­‌توان به ایموبیلایز، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای قفل شونده (به همراه قابلیت‌های تنظیم ارتفاع، پیش کشنده و محدودکننده نیرو)، سه کمربند ایمنی سرنشینان عقب، قفل مرکزی لمسی، سیستم اتوماتیک سوخت هنگام تصادف، قفل درب‌ها و قفل زاپاس بند و هشدار دهنده دنده عقب به همراه نمایش فاصله مانع اشاره کرد. همچنین سوزوکی گرند ویتارا دارای سیستم ترمز از نوع ABS و سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD است.

4. مشخصات کیا سراتو دنده‌ای

کیا سراتو که از پرفروش‌ترین مدل‌های کیا در 10 سال اخیر بوده توسط خط تولید سایپا در ایران مونتاژ شده است. همچنین این خودرو به دلیل ظاهر قابل قبول، سهولت دسترسی به قطعات یدکی و سطح ایمنی بالا، با استقبال ویژه‌ای از طرف ایرانیان مواجه شده است.

البته مونتاژ این محصول در ایران با کم و کاستی‌هایی مواجه بوده که شامل کاهش تعداد کیسه‌­های هوا و اختصاص آن فقط برای سرنشینان جلو بعلاوه حذف سیستم کنترل پایداری (ESP) و هشدار دهنده‌­ی فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) بوده است؛ اما ترمز ABS و سیستم کمک ترمز (EBD)  نیز در نسخه مونتاژ این خودرو گنجانده شده است.

ماشین­‌های ایمن

از آنجایی که در ایران روزانه نزدیک به 1500 تصادف رخ می‌دهد، پایین بودن ایمنی خودروها از مهم‌ترین عوامل افزایش مرگ‌ومیر در تصادفات ایران است. بنابراین، خریداران خودرو باید ایمنی ماشین را جزو مهم‌­ترین ملاک‌­های خرید خودرو قرار دهند.

در این مقاله، با بررسی دقیق و جامع خودروهای ایمن در رنج قیمت 800 میلیون تا 1 میلیارد تومان، سعی کردیم راهنمایی مفیدی را برای خریداران ارائه دهیم.

از مزدا 3 نیو هاچ‌بک تا کیا سراتو دنده‌ای، هر یک از خودروها دارای ویژگی‌ها و امکاناتی منحصر به فردی هستند. این مقایسه می‌تواند به انتخاب هوشمندانه‌تر و ایمن‌تر خودروها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا